Zmieniamy logo firmy

Kiedy powinno się wymienić logo w firmie, pojawia się pytanie, kto to specjalistycznie zrobi. Bardzo duże firmy i korporacje mają swoich własnych grafików w wydziałach graficznych i kreatywnych, więc przygotowaniem znaków logo zajmują się ci pracownicy. Mniejsze firmy muszą to powierzyć, bo nie mają na etacie zatrudnionego człowieka, który para się przygotowaniem grafik.



W przypadku rebrandingu logo firmy tworzy się od nowa razem z innymi materiałami reklamowymi, co zajmuje sporo czasu i jest także dosyć sporym kosztem.
W takim wypadku trzeba uprzednio zwerbować sobie osobę, która będzie zajmowała się takimi kwestiami, a najlepiej w ogóle posiadać kierownika projektu. Kierownik projektu będzie mógł takie rzeczy nadzorować i pomagać w przygotowaniu całego projektu. Bez wątpienia istotne ze względu na działanie firmy powinno być to, ażeby firma miała bardzo dobrze opracowany zamiar tego rebrandingu i żeby wiedziała, jak w konsekwencji powinien być zrealizowany. To nie jest łatwe. Czasami to wymaga de fakto bardzo dużo pracy. Projektowanie logo trzeba zacząć od nowa i to też nie jest wcale takie łatwe. Logotyp, który był poprzednio, nierzadko nawet nie jest inspiracją. Nie chodzi o to, że się go przerabia, niemniej jednak po prostu od nowa konstruuje się logo dla firmy. Przy czym logo firmy w nowej wersji musi być ciut inne, bez wątpienia musi nawiązywać do tej samej działalności i tej samej branży, niemniej jednak powinno przekazywać inne wartości, jeżeli już się zmieniły, lub posiadać inną kolorystykę. W tym przypadku zróżnicowanie jest faktycznie duże.
Dodatkowe informacje: więcej.