Sprzedaż a opakowania

Opakowania produktów mają oczywisty wpływ na wysokość dystrybucji tych towarów. Właściwie każdy produkt, który jest dobrze zapakowany, sprzedaje się znacznie szybciej i w znacznie wyższych cenach niż ten produkt, który ma brzydkie opakowanie. Projektowanie opakowań do towarów jest rzeczywiście bardzo wymagającym celem, niemniej jednak jeżeli już weźmie się za to osoba, która ma wiedzę i doświadczenie w tym temacie, to uzyskany rezultat jest faktycznie odpowiedni.




Głównie projekt opakowania musi być dostosowany do charakterystyki tego produktu. Produkty spożywcze będą pakowane przeciwnie niż np biżuteria czy produkty elektroniczne. Opakowanie produktu musi jasno sugerować, z jakim produktem mamy do czynienia. Jeśli produkt jest spożywczy, to jego opakowanie musi się kojarzyć z jedzeniem, żeby ten produkt łatwo rzucał się w oczy na półce. Oczywiście nie za każdym razem do pakowania jedzenia stosuje się kolorystykę odpowiadającą produktem spożywczym. Na przykład jedne z popularnych makaronów są pakowane w niebieskie opakowania, a niebieski wszak ogólnie rzecz ujmując nie kojarzy się z jedzeniem. Żadne produkty spożywcze nie są pakowane w niebieskie opakowania dlatego, że naturalnie w przyrodzie nie ma niebieskich produktów spożywczych. Pomimo to ten sposób postępowania okazał się dla firmy strzałem w dziesiątkę i projektowanie opakowań dla tej firmy nie zmienia się od lat. Każda firma, zanim wyprodukuje opakowanie produktu, pracuje nad tym opakowaniem przez długi okres czasu, aby osiągnąć perfekcję i aby produkt finalny przyciągał zainteresowanie w sklepie. Im bardziej kolorowe jest opakowanie, tym dużo lepiej.

Więcej: http://www.projektopakowania.pl