Przebieg szkoleń

Specyfika miejsca pracy częstokroć decyduje o tym, na jakie szkolenia się decydujemy. Ludzie, którzy pracują w szkolnictwie, szkolą się pod względem kwalifikacji dydaktycznych. Zapisują się na szkolenia, których tematem są metody pracy z uczniem zdolnym i wymagającym.



Tematyka szkoleń dla pracowników edukacji jest całkiem inna od tych szkoleń, którym interesują się na przykład pracownicy laboratoriów. Dla nich zdecydowanie bardziej przydatne będzie szkolenie pomiary w laboratorium i inne powiązane z tą tematyką szkolenia. Dobieranie szkoleń w każdej sytuacji jest określone potrzebami i tym, co z danego szkolenia może wynieść ich uczestnik. Charakter szkoleń może być różny. W bardzo wielu sytuacjach są to wykłady czysto teoretyczne. Często natomiast łączy się zajęcia teoretyczne z praktyką, bo tak najłatwiej jest sprawdzić to, czego nauczyliśmy się na szkoleniu. Od tego zależy także użyteczność szkolenia. Jeżeli już ktoś zapisuje się na szkolenie urządzenia w laboratorium, to zdecydowanie więcej dowie się, jeżeli do takiego laboratorium zostanie zaprowadzony i jeżeli gruntownie pokaże mu się, jak takie urządzenie działa i do czego może być wykorzystane. To da mu zdecydowanie większą edukację niż na przykład kwieciste i bardzo dokładne opisy urządzeń i specyfiku ich działania. Są także szkolenia, których przedmiotem jest wyłącznie i wyłącznie przekazanie wiedzy teoretycznej. Szkolenie zmiany w normie ISO 17025 będzie odnosiło się jedynie do przedstawienia takich modyfikacji. Wiedza z tego zakresu będzie miała charakter tylko teoretyczny.
Więcej: szkolenie Czyszczenie urządzeń.